در راستای مأموریت معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی مبنی بر اجتماعی‌سازی وقف و نذر در عرصه بین‌الملل و توسعه دیپلماسی زیارت در عرصه بین‌الملل، این معاونت اقدام به توسعه همکاری‌ها با نهادهای فعال در این حوزه کرده است.

آغاز همکاری‌های آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه بین‌الملل

در همین راستا، در تازه‌ترین اقدام این معاونت، تفاهم‌نامه همکاری بین آقای جواد صفاری، مدیرکل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد و حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی به امضا رسید.
با عنایت به این که آستان قدس رضوی بزرگ‌ترین نهاد موقوفاتی در عرصه بین‌الملل است، مفهوم وقف و نذر و توسعه آن بسیار اهمیت زیادی دارد چرا که این اقدام ماندگار، خدمات و اقدامات آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران و مخاطبان در داخل و خارج از کشور را رقم خواهد زد.


همکاری‌های مشترک در راستای آموزش و گسترش فرهنگ خیر و احسان در بین زائران و همچنین استفاده از فرصت‌های مشترک در همایش‌ها و تبادل تجربیات به‌منظور آشنایی با مخاطبان و خیران حوزه بین‌الملل، از موضوعات این تفاهم‌نامه است. 


آستان قدس رضوی همواره میزبان خیل عظیمی از زائران خارجی است و از سوی دیگر، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در خارج کشور از سابقه دیرینه حمایتی برخوردار است ازاین‌رو،  این‌گونه همکاری‌ها بسترهای مناسبی را برای گسترش مفهوم نذر، احسان و نیکوکاری در حوزه بین‌الملل فراهم می‌آورد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.